Tuesday, September 05, 2006

工作點滴 ...

因為工作關係 , 我好多時都會嚮機場行來行去 . 原來當你掛住個職員証嚮機場行來行去既時候 , d 人係唔會理你做緊咩 ... 總之佢覺得你似嚮機場做野就會捉住你問 ... 咁通常 d 人都係問點去邊個邊個閘口 ... 不過我試過俾人問 " Excuse me , do you know where is Starbucks ... like the closest one ? " 當堂滴晒汗 @__@ " ( Btw , you can locate 5 Starbucks in the airport restricted area , they are near Gate 2 , 5 - 9 , 16 , 30 and Arrival Hall ... if you are in the non-restricted area , you can only find Pacific Coffee ! )

總之各式各樣既人都有可能問 d 完全唔關你事既野 ... 有 d 同事會話 : 「唔駛理佢架 , 你話唔知就得架啦 ! 叫佢問返有關 d 人啦 !」講真 ... 我就唔係好同意佢既講法囉 ! 所以每次有人問我野 , 我都盡我能力解答佢既問題 ...

今日仲有件幾搞笑既事 . 今日食完飯 , 企埋左一邊無人行既地方睇飛機起飛 ... 突然有個類似 d 亞拉伯人同個細路仔行過來 ...

佢問 : Can we pray here ?
我問 : Huh ? Can you play here ?
佢 : Yes , pray here ?
我停左一停 , 先諗到 : Oh , pray here ... actually there is a prayer room nearby ...
佢 : No no it's okay ...
我 : Err ... well yeah ... you can pray here ...